Κρίσεις Θυμού

how-to-control-angerΟ θυμός είναι ένα βασικό ανθρώπινο συναίσθημα που ο πραγματικός του σκοπός είναι να μας βοηθά να προστατεύουμε τον εαυτό μας. Επειδή είναι ένα έντονο συναίσθημα μπορεί να παράγει μεγάλα ποσά “καυτής” ενέργειας, η οποία θα φανεί σωτήρια σε με κατάσταση κινδύνου. Στην καθημερινότητα βέβαια σπάνια ικανοποιεί την “πρωτόγονη” λειτουργία του. Συνήθως είναι ένα μήνυμα ότι πονάμε, ότι τα δικαιώματά μας έχουν παραβιαστεί, ότι οι ανάγκες και οι επιθυμίες μας δεν ικανοποιούνται ή, απλά, ότι κάτι δεν πάει καλά. Μπορεί για παράδειγμα να είναι ένα σημάδι ότι έχουμε κάνει μεγάλους συμβιβασμούς ή ότι δίνουμε περισσότερα από όσα μπορούμε, ή ότι δεν παίρνουμε την αναγνώριση που μας αξίζει κ.λ.π.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν επίσης ορισμένα κοινωνικά στερεότυπα, όπως για παράδειγμα το ότι ο άντρας επιτρέπεται να θυμώνει γιατί έτσι τονίζεται η αρρενωπότητα του, ενώ μια γυναίκα που θυμώνει είναι «υστερικιά» και «στριμμένη». Έτσι, ο θυμός εκδηλώνεται συχνά με πλάγιους τρόπους, κάποιοι από τους οποίους μπορεί να είναι καταστροφικοί.
Κάθε φορά που καταπιέζουμε το θυμό μας είναι σαν να καταπίνουμε ένα κομάτι από ραδιενεργό υλικό. Ο θυμός αυτός μένει μέσα μας και στρέφεται ενάντια στον ίδιο μας τον εαυτό.  Αργότερα μπορεί να εμφανίσει σωματικά συμπτώματα, ασθένειες (μέχρι και καρκίνο πίστευε ο Ράιχ), κατάθλιψη, κ.α.

Το ζητούμενο λοιπόν είναι να μάθει ο άνθρωπος να εκφράζει με υγειή και μη καταστροφικό τρόπο το θυμό του.  Όταν οι άνθρωποι είναι θυμωμένοι, έχουν την τάση να μιλούν χωρίς πρώτα να σκέφτονται και σαν αποτέλεσμα, μπορεί να λένε πράγματα που μετά μετανιώνουν.  Όταν θυμώσεις ανεξέλεγκτα, μπορεί να αποφασίσεις να τιμωρήσεις τον εαυτό σου και κατά συνέπεια υποφέρεις από ενοχή και ντροπή.   Αυτό που παθαίνουν πολλοί άνθρωποι είναι το εξής: συγκρατούν για μεγάλο διάστημα το θυμό τους, έως ότου η πίεση μέσα τους γίνει αφόρητη (σαν μια χύτρα ταχύτητας).  Τότε ξεσπούν ξαφνικά, ακόμη και με ασήμαντη αφορμή και έχουμε μια κρίση θυμού.  Το επί τόσο καιρό καταπιεσμένο συναίσθημα, εκτονώνεται βίαια (με καταστροφικά πολλές φορές αποτελέσματα) και οδηγεί την κατάσταση σε ανεξέλεγκτο σημείο.

Το “σλόγκαν” σε σχέση με το θυμό είναι:

—————————————————————

Επιτρέπεται να θυμώνεις όσο και όποτε σου συμβεί… όμως

  • Μην τραυματίσεις τον άλλον
  • Μην τραυματίσεις τον εαυτό σου
  • Μην καταστρέφεις πράγματα

Αλλά ΜΙΛΑ όσο περισσότερο μπορείς γι’ αυτό το θυμό!

—————————————————————-

Οι κρίσεις θυμού κρύβουν από πίσω τους πολλά  έντονα συναισθήματα από την ιστορία του ανθρώπου που τις βιώνει.  Μέσα από την ψυχοθεραπευτική διαδικασία θα προκύψουν ματαιώσεις που βιώθηκαν στην παιδική ηλικία, απορριπτικές συμπεριφορές, φόβοι, θλίψη κ.τ.λ.  Τα καλά νέα ωστόσο είναι ότι ο άνθρωπος μπορεί να μάθει να διαχειρίζεται αποτελεσματικά το θυμό του.

Διεύθυνση

house-logo-md Λεωφ. Κηφισίας 25
115 23, Αμπελόκηποι , Αθήνα
phone-logo-md 210 6422 522
6942 555 697
email_logoinfo@nikospanos.gr